מאי 22 2016

סיפורים מהקליניקה – ל"ג בעומר

מאת: נושאים: כללי

לג

השבוע בפגישת האימון שלי עם רוני (שם בדוי) , היא שתפה אותי בקושי שיש לה עם מספר חברות.

"הבנות לא רוצות להזמין את אלה להיות איתנו במדורה…

והיא חברה ממש טובה שלי ….

דברתי עם כל הבנות בחבורה שלנו… את הרב כבר הצלחתי לשכנע,

אבל יש 3 בנות – ביניהן רעות שהיא גם חברה ממש טובה שלי – שלא מסכימות בשום פנים ואופן.

ואני לא רוצה שאלה תשאר לבד… ואני חושבת שזה לא יפה .. גם לרעות היתה תקופה שלא היו לה הרבה חברות…

וגם לי היתה תקופה כזו שהרגשתי לבד ובלי חברות …  

מה לעשות ?"

 

רוני, נערה מקסימה בכיתה י', מדריכה בתנועת הנוער, תלמידה מצויינת,

הצטרפה לאימון לחיזוק הביטחון העצמי ושיפור מערכות היחסים (גם בבית עם אמא וגם עם חברות) לקראת המעבר לתיכון.

רוני נמצאת בסיטואציה בעייתית, במיוחד בתקופה הזו של השנה, כשכולם יוצאים לבלות ביום העצמאות ובל"ג בעומר.

 

מצד אחד אלה,

שלא הצליחה להשתלב בחבורת הבנות, אולי בגלל שהיא מאוד ישירה ואומרת את מה שהיא חושבת ..

רוני מכירה את אלה ויודעת לזהות אצלה ולהעריך את התכונות החיוביות שלה והמיוחדות שלה, אבל הבנות האחרות לא…

 

מצד שני רעות, אחת הבנות הדומיננטיות בחבורה,

גם היא חברה טובה של רוני,

רעות לא שוכחת שבשנה שעברה נפגשו עם אלה והיא נעלבה מהישירות של אלה, מחוסר הטקט שלה …  

מאז היא לא מוכנה לצרף אותה.

 

מה לעשות ? שואלת אותי רוני ?

להצטרף למדורה ולהשאיר את אלה לבד ?

להיות עם אלה ולוותר על המדורה ? לוותר על כל החבורה שלקח לי הרבה זמן להרגיש חלק ממנה ?

אלה באמת חברה טובה, וגם הסברתי לה שהיא צריכה להיות קצת יותר רגישה ולשים לב למה שהיא אומרת,

ביום העצמאות הצלחתי לשכנע את החבורה להזמין אותה, היא הצטרפה אלינו לבילוי וסה"כ היה ממש בסדר.

 

נהדר רוני, אני אומרת לה, תראי איזו עבודה טובה עשית !

גם עם אלה, שתפת אותה בנסיון שאת צברת בשנה האחרונה על איך להתנהל עם החברות והחבורה,

גם עם שאר הבנות שהסברת להן שלאלה כוונות טובות ושיתנו לה הזדמנות.

יצאתן לבילוי ביום העצמאות ונהנתן.

נראה שהמסר שאת מעבירה – עובר אליהן !

וגם עמית והבנות האחרות יקבלו את אלה, לאט לאט … לכל אחת יש את הקצב שלה.

והחשוב מכל שאת פועלת על פי הערכים שלך, ערכים של שיתוף, של קבלת האחר.

כמדריכה בתנועת הנוער, את מהווה מודל , את מיישמת את הדברים – לא רק מדברת עליהם.

 

האם עמית גם מדריכה בתנועת הנוער ? אני שואלת..

כן, אומרת רוני … אשאל אותה מה היתה עושה אם אלה היו החניכות שלה :)

אני בטוחה שהיא תבין את המסר ! 

 

כשיש קושי/התלבטות – מה עושים ?

1. לראות את כל ההישגים –  כשקשה לך, המכשול נראה מאוד גדול

ואת שוכחת את כל ההישגים וההצלחות שהיו לך. לעצור רגע ולראות מה כן השגת, במה כן הצלחת.

ויש פה הצלחה ענקית: אלה לא היתה חלק מהחבורה והנה כבר רב הבנות מקבלות אותה,

ביום העצמאות היא הצטרפה וכולן נהנו.

 

2. לבחור נקודת מבט אחרת –  מה היית עושה אם זה היה קורה אצל הבנות שאת מדריכה – איך היית מנחה אותן ?

מה המסר שהיית מעבירה ?, כשבוחרים נקודת מבט אחרת הדברים נראים יותר פשוטים וברורים.  

 

3. לדמיין את התמונה שאנו רוצות להשיג – לעצום עיניים ולראות בבירור את המדורה עם כל החברות נהנות,

אלה, עמית , את .. כל הבנות מסתדרות ומקבלות זו את זו !

 

4. ללכת עם הערכים שלך – הערכים שלך הם המצפן. כשאת לא יודעת במה לבחור – מצפן הערכים יכוון אותך.

כשאת שומרת על הערכים שלך ופועלת על פיהם – יש לך הרגשה ממש טובה, תחושת הערכה עצמית גבוהה !

 

 ל"ג בעומר שמח ! 

 

עדיין אין תגובות

פבר' 14 2016

סיפורים מהקליניקה – רעיון מפתיע

מאת: נושאים: כללי

שלום לך,

כבר הרבה זמן שלא כתבתי… ויש לי הרבה סיפורים לחלוק אתכם מהקליניקה,

מהבנות המקסימות שאני מאמנת , מהאימהות הנפלאות…

במיוחד עכשיו בחודש המשפחה וחודש האהבה.

השבוע אני רוצה לספר לכם על סתו (שם בדוי), נערה מדהימה בכיתה י'.

סתו הגיע אלי לאימון אישי בתחילת השנה ואחד הדברים שהיו מאוד חשובים לה זה שיפור היחסים במשפחה.

סתו מאוד רצתה ליצור אוירה כייפית ונעימה, נטולת ריבים וצעקות, נטולת תלונות וביקורת…

והרי אנחנו מכירים את זה מצוין, לא ?

בכל בית יש את המריבות בין הילדים.. אנחנו חוזרים עייפים מיום העבודה ואין לנו כוח או סבלנות

למריבות המיותרות האלה…

ומכעיס אותנו שהתיק זרוק בכניסה לבית… הנעלים זרוקות באמצע הסלון …

החדר שלהם מבולגן, ערימות בגדים על המיטה, על השולחן.. על הרצפה..

ומה כבר בקשנו ??? לחזור לבית שקט ורגוע  ??? בית קצת מסודר ??? :))

גם אצל סתו זה היה ככה, משפחה מקסימה, סתו הבכורה עם שני אחים צעירים יותר,

רבים על המחשב.. רבים על הטלוויזיה…

אמא ואבא מתלוננים וכועסים על זה ש"תמיד את משאירה את התיק בכניסה.."

ומרב עייפות של עבודה, הסעות לחוגים, תיזוזים אינסופיים.. לא נשאר כוח לזמן כייף וזמן איכות משפחתי.

לסתו זה היה חסר אז היא החליטה לקחת את העניינים לידיים !

"היה אתה השינוי שהנך רוצה לראות בעולם"

סתו הגדירה לעצמה כמה מטרות:

  1. לשנות הרגלים: כל יום לקחת את תיק בי"ס לחדר שלה, להוציא את קופסת האוכל, לקחת אותה לכיור ולשטוף, זה לוקח 3 דקות, זה הכל. (ובכך להוריד את כל הביקורת ששמעה יום יום מההורים)
  2. להתחיל הרגל חדש: 3 פעמים בשבוע לסדר את החדר , בימים הזוגיים, להקדיש 10 דקות לסידור ערימות הבגדים (ככה גם לסתו הרבה יותר מסודר ונעים וגם כשאמא נכנסת לחדר, אין היערות וביקורת אז יותר כייף לסתו)
  3. לשפר את היחסים עם האח האמצעי, שאיתו רב המריבות, לעזור לו ללמוד, לשתף אותו בחשיבה משותפת על פעילויות משפחתיות, להקשיב קצת יותר, להבין אותו …
  4. לחזק את הקשר עם האח הקטן, לאסוף אותו מהגן, להקריא לו סיפור לפני השינה…
  5. ליצור הזדמנויות לזמן איכות משפחתי

 

כבר אמרתי שיש לנו פה עסק עם נערה מדהימה ???

 

והעניין הכי חשוב פה זה שלכולנו יש את הנערה המדהימה הזו בבית (או הנער)

הילדים שלנו רוצים שנעריך אותם !

הילדים שלנו רוצים שיהיה לנו טוב וקל, הם רואים את כל הלחץ והעבודה שאנו עושים והם רוצים לעזור !

 

מפגישה לפגישה ומשבוע לשבוע, בדקנו מה עבד ומה לא…

מה עזר לה להצליח ומה הפריע בדרך..

בסיום תהליך האימון סתו השיגה את כל המטרות שלה !

 

אני רוצה לספר לכם על הרעיון המפתיע של סתו למפגש משפחתי מגבש שמתאים ליום המשפחה

ומשלב את הסמארטפונים בצורה מקסימה… (כל עוד שומרים על איזון אז הטכנולוגיה זה דבר נפלא)

 

למי שלא מכיר יש תוכנה בשם KAHOOT  שבה אפשר לכתוב חידון, לעשות סקר, משחק  … https://getkahoot.com/

נרשמים חינם, יוצרים חשבון (עניין של כמה דקות)

כותבים את החידון, מקבלים מספר קוד, ואז כל אחד נכנס מהסמארטפון שלו (https://kahoot.it )

ומתחיל המשחק…

יש פה מין תחרות או פעילות משפחתית כייפית מאוד !

אפשר מול המחשב, או לחבר את המחשב למסך הטלויזיה.

כל שאלה מוגבלת בזמן… ובסיום השאלה רואים את התוצאות.. מי ענה מה.. מי מוביל וכו'

 

חלק מהילדים מכירים את התוכנה מבית ספר (יש מורים שמשתמשים בזה.. והתלמידים מאוד נהנים)

 

רעיונות למשפחה:

חידון …

מי זוכר איפה טיילנו בשנה שעברה?,  איפה ראינו את … ? , איפה צולמה התמונה ? ,

מה אבא הכי אוהב לעשות ?, מי אמר למי "…" ?

 

סקר…

מה הפעילות המשפחתית שהכי תרצו לעשות השנה ביחד ?

קמפינג, באולינג, סקי, ללכת לסרט, טיול בטבע, מסעדה מסויימת,

לונה פארק, סוף שבוע …, לרקוד, לצייר, להקים להקה… כיד הדמיון הטובה עליכם   

 

ומתוך זה לקבוע מתי עושים מה השנה !

 

שיהיה לך חודש משפחה ואהבה שמח !

שלך,

גלית

 

 

 

עדיין אין תגובות

דצמ' 13 2014

זה הולך להיות סיוט- יום הורים של הדר (סיפורים מהקליניקה)

מאת: נושאים: כללי

בפגישות השבוע עם הנערות והנערים שאני מאמנת

דברנו על יום ההורים (שאצל רובם התקיים השבוע או יתקיים בשבוע הבא).

הדר, אחת הנערות שהתחילה בחודש האחרון תהליך אימון אישי איתי,

התחילה השנה את חטיבת הביניים ולא הולך לה (בלשון המעטה) עם המורות ועם הלימודים..

שאלתי אותה: "איך יהיה ביום ההורים ?"

והיא ענתה.. "אמא ואני נכנס לכיתה, המורה תגיד שיש לי בעיה עם איחורים,

בעיה עם התנהגות (אני כל הזמן מפטפטת ומתחצפת למורים ..),

הציונים ממש לא משהו (יש להדר הרבה נכשלים.. היא לא נגשה למבחנים)

ואמא תסתכל על המורה ותעשה פרצוף מאוכזב כזה..

ואני רק ארצה לעוף משם…

וכשנצא אמא תגיד לי.. "גרוע, גרוע מאוד"…זה הולך להיות סיוט."

 

אמרתי להדר, יום ההורים זו הזדמנות בשבילך להגיד למורה מה את רוצה,

מה את אוהבת, מה מפריע לך .. מה תרצי להגיד למורה ?

 

שוחחנו והנה הדברים שהדר רשמה לה לקראת הפגישה:

 

דברים טובים שהיו לי מתחילת השנה:

  1.       קבלתי 87 בג"ג
  2.       כייף לי בהפסקות עם החברות
  3.       נהניתי ביום הגיבוש שהיה
  4.       התקבלתי ללהקה של בי"ס וכל הכיתה פרגנה
  5.    המורה לספרות רשמה לי "מילה טובה" על התנהגות

 

דברים פחות טובים:

  1.       אני לא מסתדרת עם המורה למתמטיקה והמורה לתנ"ך, הן העליבו אותי ולכן התחצפתי אליהן.
  2.       לא הגעתי הרבה לבי"ס והפסדתי הרבה בחינות ויש לי הרבה נכשלים
  3.       קשה לי להעתיק מהלוח ואני כותבת לאט

 

המטרות שלי עד לתעודות המחצית:

  1.       להתנהג יפה, לא לריב עם המורות
  2.       להעתיק מהלוח
  3.       לשפר ציונים ב – 4 מקצועות: מתמטיקה, תנ"ך, ספרות, ג"ג (את שאר המקצועות אשפר במחצית הבאה)

 

איך אשיג את המטרות:

  1.       התחלתי לעבוד עם מאמנת אישית על שיפור ההתנהגות  
  2.       איעזר בתלמידת יא' להכנת שיעורי בית

 

הבקשות שיש לי מהמחנכת:

1. לבדוק אם אפשר שאכתוב באייפד במקום במחברת,

2. לבדוק אם אפשר לעבור ללמוד תנ"ך עם המורה השניה

(הכיתה מחולקת לשניים וכל חצי כתה לומדת עם מורה אחרת)

 

 הפגישה הזו הראתה להדר איך מתכוננים לשיחה חשובה,

שיש מקום לדעות שלה, לרצונות שלה

ושיש לה יכולת להעביר את המסר הלאה ולהשיג את הדברים החשובים לה.

הדר רשמה את כל הנקודות על דף ואת הדף היא לקחה לפגישה.

 

ולכם ההורים אני מצרפת את הטיפים המנצחים

שנתתי לאמא של הדר לקראת הפגישה:

"לפני, אחרי ותוך כדי – איך לעבור את יום ההורים בשלום" -לחצו כאן 

להדפיס ולשמור !

 

בהצלחה ,

גלית

עדיין אין תגובות

ספט' 28 2014

הצצה למתנה שנתנו לילדים לראש השנה

מאת: נושאים: כללי

דמיינו שמישהו נותן לכם במתנה אלבום תמונות ובו כל ההישגים,

ההצלחות והדברים הנפלאים שעשיתם במהלך השנה החולפת.

תמונות ומילים שמתארות אירועים שונים במהלך שנה שעברה:

פגישות עם חברים ואנשים אהובים, הצלחות בעבודה, במערכות יחסים,

בלימודים, חופשות מהנות זוגיות או משפחתיות ועוד ועוד..

אתם מדפדפים באלבום ורואים כמה דברים טובים קרו לכם השנה,

דברים שאולי את חלקם שכחתם במירוץ הבלתי נגמר של "להספיק הכל" ..

אתם מתמלאים גאווה, התרגשות ושמחה ותחושה של

"כמה דברים מדהימים קרו לי בשנה האחרונה" ..

ו"כן, אני יכול/ה להצליח בגדול גם השנה !"

 

הנה הצצה לכמה עמודים מהאלבום מתנה לילדים שלי,

סיכום תשע"ד וקביעת מטרות לתשע"ה

סיכום השנה החולפת במילים ובתמונות,

איך עושים את זה ?

פתח/י תיקיה במחשב ותייקי לתוכה תמונות משמחות מחיי היומיום של הילדים/משפחה,

תמונות של אירועים והישגים מיוחדים, תמונות מפעילויות של הילדים, הופעה בטקסים, חוגים,

פגישות עם חברות/חברים, צופים וכו' . כדאי להכניס לתיקיה כל פעם שיש אירוע כזה…

(ואז לקראת ראש השנה בשנה הבאה התמונות יהיו בהישג יד ולא תדרשנה שעות של חיפוש תמונות)

רשמי לך המהלך השנה תכונות וכישורים מיוחדים שיש לילד/ה שלך, דברים טובים שעשתה

וכל דבר שתוכלי לעשות בו שימוש בשלב הכנת האלבום.

לקראת סוף אוגוסט (לפני החגים) ערכי את התמונות והטקסט

באחד מהאתרים (וואלה שופס למשל) דרכם ניתן לעצב ולהזמין אלבומים מודפסים.

(ניתן גם לערוך בחנויות צילום).

בעמוד הראשון אנו תמיד רושמים מכתב אישי

ובו מתארים את כל התכונות המדהימות של הילד/ה שלנו וכל מה שעזר לו/לה להצליח,

וכמה שאנו אוהבים אותו/אותה יחד עם איחולים וברכות לשנה החדשה.

ואת העמוד האחרון אנו משאירים לילדים לכתוב לעצמם מטרות וחלומות לשנה החדשה.

 

החיוך שמתפשט להם על הפנים כשהם רואים את התמונות באלבום … שווה הכל !

שתהיה לנו שנה טובה !

שלך,

גלית

תגובה אחת

יולי 23 2014

ענין של חיים ומוות, אחריות גדולה – שינוי קטן

מאת: נושאים: כללי

חיים ומוות

 

שבוע עצוב וכואב על החיילים הצעירים, יפי התואר,  

שנתנו את חייהם על מנת שאנחנו וילדינו נוכל לחיות פה בבטחה.

העיניים דומעות והלב מתכווץ בכאב עם כל האימהות, האבות,

בנות הזוג, הילדים והאחים של הנופלים.

 

אני מסתכלת על בני הנוער הצעירים, ונדמה לי שהתבגרו בין לילה,

עוד שנתיים-שלוש יתגייסו גם הם לצבא ויהיו אלה שיגנו עלינו.

 

המלחמה והאירועים מזמנים לנו שיחות מאוד חשובות

עם בני הנוער על ערכים ועל השלכות המעשים.

 

איזה ערך חשוב יותר ?

הישגיות או רגישות לאחר ?

 

מחקר שנערך לאחרונה בהרווארד בדק וגילה שלבני נוער הרבה יותר חשובים

ההישגים מאשר להיות אנשים טובים ואכפתיים לאחרים.

 

איך אנחנו רואים את זה אצלנו בימי המלחמה?

 

ההישגיות – להיות הראשון שמדווח על האירועים המרכזיים – התקלות במחבלים וניסיון חטיפה,

ירי נ"ט לעבר כוח צה"ל והמר שעלה על מטען – שהביאו למותם של 13 לוחמים מכוחותינו.

להיות הראשון שמפרסם את שמותיהם של שמונה מהחיילים ההרוגים.

 

רגישות לאחר – שולח ההודעה לא חשב ולו לשבריר שניה מה תעשה ההודעה

להורים, לאחים ולבני המשפחה של החיילים הנופלים.

 

איך מלמדים רגישות ואכפתיות לאחרים ?

  1. על ידי דוגמא אישית כמובן.

המלחמה בעזה אפשרה לרבים מאיתנו להראות הרבה רגישות ואיכפתיות באירוח משפחות מהדרום,

בהכנת חבילות מצרכים לחיילים שלנו שנלחמים בחזית, בביקור פצועים ועוד.

 

  1. שואלים את הילדים שאלות שמחייבות אותם לחשוב על משמעות הפעולות שלהם והבנת ההשלכות 

איך ניתן להיות רגישים לצד השני, לאדם שעשוי לראות את ההודעה בווטסאפ.

איך הרגיש אביו של החייל שנהרג כשקבל את הידיעה בהודעת ווטסאפ ?

איך הרגישה אימו של החייל שקבלה הודעת ווטסאפ שבנה מת ובסופו של דבר התברר שהוא פצוע ?

איך ירגיש הנער שלא הוזמן למסיבה ורואה תמונות של שאר הכיתה נהנית ?

איך תרגיש הנערה שכתבת עליה היערות נבזיות בווטסאפ ?

איך ירגיש הנער שהפצת תמונה מביכה שלו ?

 

אחריות מתחילה כאן, אחריות על כתיבת ופרסום מסרים,

אחריות על העברת מסרים.

מדובר פה על ענין של חייים ומוות וזו אחריות גדולה מאוד !

השינוי הוא קטן, שניה לפני לחיצה על "שלח"

להוסיף שלב שחושב "איך ירגיש מי שיראה את ההודעה".

 

ונקודה למחשבה לנו ההורים:

הורים רבים מציינים שהם רוצים שהילדים שלהם יהיו מאושרים ואנשים טובים אך המסר

שאנו באמת מעבירים הוא מסר של הצלחה והישגיות.

 

בתקוה לימים רגועים יותר ושחיילינו ישובו בשלום.  

שלכם,

גלית ברנע פלג

מאמנת אישית מוסמכת MBA/CCIL
עוזרת לנערות ונערים, לבנות הערכה עצמית גבוהה
להאמין בעצמך. להיות עם ביטחון. להצליח ! 

054-4667558

עדיין אין תגובות

יולי 15 2014

צבע אדום

מאת: נושאים: כללי

אתמול בלילה כשנשמעה האזעקה

ומיהרתי להעביר את הבן שלי לישון בממ"ד (הבת כבר ישנה בממ"ד),

ואח"כ בהמשך הערב כשצפיתי בחדשות,

חשבתי על כך שתיאוריות הצרכים (תיאורית הבחירה, מאסלו וכו') כל כך נכונות.

הצורך הבסיסי ביותר של כולנו הוא הצורך בביטחון.

 

כשהביטחון בסכנה מייד אנו עוברים לאוטומט.

האוטומט שלנו מתרכז בכל מה שקשור לביטחון, להשבת הביטחון, לשמירה על הביטחון..

ואנו לא פנויים לחשוב על הדברים האחרים (צורך באהבה ושייכות, שיתוף פעולה וחברות,

צורך בחופש בחירה ועצמאות, צורך בהנאה, צחוק, למידה ושינויים, צורך בהכרה, הצלחה והישגים)/

 

כשהאוטומט מנהל אותנו אנו מרגישים לחץ, חששות, פחד וחרדה…

הרבה מחשבות על מה יקרה ..

וסוג של קיפאון (אין חשק לעשות שום דבר .. מחכים .. מחכים.. )

 

זה מזכיר לי קטע מצוין מספר מעולה של דר' סוס,

(ספר שאני קוראת יחד עם הנערות שאני מאמנת):

 

"אולי תתבלבל ותרוץ ותדהר,

בשביל מתעקל, שובר ראש וצואר,

דרך שטח מוזר, בין צורות ארוכות,

שמוביל לכיוון מדרגות רחוקות,

למקום רע מאוד: מקום לחכות.

 

כי שם רק מחכים.

מחכים ל"כן", מחכים ל"לא",

כל אחד מחכה לעניין שלו.

מחכים, מחכים, ממתינים, ממתינים…

 

לא!     זה לא בשבילך! "

 

אז כדי לא להיות במקום הזה של "לחכות"

צריך לקחת את הפיקוד מהאוטומט:

 

לנהל את המחשבות שלנו.

לנהל את הרגשות שלנו.

ליזום פעולות שיקדמו אותנו.

 

להגיד לעצמנו משפטים כמו:

"יש לי יכולת להתמודד בהצלחה עם המצב הבטחוני"

"אני יודע/ת את ההנחיות ויודע/ת מה נדרש לעשות בכל מצב"

"הילדים/הורים שלי יודעים מה נדרש לעשות ויכולים להתמודד בהצלחה בכל מצב"

 

לבחור להרגיש טוב, לבחור לשמוח, לבחור לאהוב ..

(נכון, זה לא פשוט .. אבל בהחלט אפשרי … הכל ענין של תירגול)

ולעשות פעילויות שיקדמו אותנו בעבודה, בלימודים, עם חברות/חברים.

 

הפיקוד הזה עושה פלאים ליכולת ההתמודדות שלנו !

הפיקוד הזה יוצר לנו את המציאות שאותה אנו רוצים !

 

גם לנערות (והנערים) שאני מלווה יש אוטומט מאוד דומיננטי

שמלווה אותן במהלך שנות החטיבה והתיכון:

 

"האם יהיו לי חברות ?", "האם אצליח לעמוד בלחץ של הלימודים?",

"אני לא מספיק חכמה, יש הרבה יותר חכמים ממני" , "אני לא מסוגלת",

"אני לא יפה", "אין לי חברות" , "המורה שונאת אותי",

"האם יכניסו אותי לקבוצה של הווטסאפ", "האם יהיה לי חבר?" …

 

אני מראה להן את הדרך לקחת פיקוד על החיים שלהן,

ולקחת פיקוד עם מחשבות כמו:

"יש לי הרבה חברות שאוהבות אותי", "אני נראית נהדר", "אני יודעת להסתדר בכל מצב",

"יש לי יכולת להצליח בלימודים", "יש לי מערכת יחסים מדהימה עם ההורים שלי" …

 

לצאת מהאוטומט וליצור את המציאות שהן כל כך רוצות:

להיות מקובלת,

להצליח בלימודים,

שיעריכו אותה, יכבדו אותה, יקשיבו לה,

להיראות מצוין,

קשר טוב עם ההורים,

חבר שאוהב ומכבד,

להגשים חלומות (תחביבים, נסיעות, משלחות וכו')

 

איך תראה השנה הבאה עבור הבת שלכם ? – זה בידיים שלה !

לא משנה מה היה עד היום

הבת שלכם יכולה ליצור את המציאות שהיא רוצה !

ושנה חדשה זו הזדמנות נפלאה וטיימינג נהדר לעשות את זה !

 

תוכנית אימון אישי לנערות

לקראת שנת הלימודים הקרובה יוצאת לדרך !!!

 

מה בתוכנית ? 

■       מי אני ומה חשוב לי – זיהוי הערכים המרכזיים כבסיס לבחירות חכמות

■       קביעת מטרות לשנה החדשה

■       תוכנית פעולה להשגת המטרות: שיטה, הרגלים, סביבה

■       חשיבה חיובית, אמונה ביכולת וביטחון עצמי

■       אסרטיביות, לדעת לעמוד על שלי

■       כלים פרקטיים ועוצמתיים לניהול המחשבות והרגשות

■       אסטרטגיות מוכחות להצלחה של נערות בחטיבת הביניים והתיכון

 

 התוכנית לא מתאימה לכל אחת,

התוכנית מתאימה לנערות בחטיבת הביניים והתיכון,

נערות שמוכנות לצאת מאזור הנוחות, מוכנות להתחייב להיות שחקניות על המגרש

ולהתחיל לפעול על מנת להשיג את מה שהן רוצות !

 

הדרך להצטרף לתוכנית עוברת דרך שיחת טלפון

איתי. בשיחה הזאת אני אלמד על הבת שלכם

ונחשוב ביחד אם התוכנית מתאימה לה. אם נחליט שכן,

תשמעו ממני את כל הפרטים ונצא לדרך.

  

ועד שנדבר, קחו לעצמכם 2 דקות ועשו את התרגיל הבא:

התמתחו (עמדו , פרשו ידים לשמים), קחו נשימה עמוקה, חייכו,

חשבו על 5 דברים טובים שיש בחייכם.

 

שיהיה שבוע נפלא ורגוע לכולנו,

שלכם,

גלית ברנע פלג

מאמנת אישית מוסמכת MBA/CCIL
עוזרת לנערות ונערים, צעירות וצעירים לבנות הערכה עצמית גבוהה
להאמין בעצמך. להיות עם ביטחון. להצליח ! 

054-4667558

עדיין אין תגובות

מאי 24 2014

ווטסאפ ??

מאת: נושאים: כללי

Presentation1

ווטסאפ: הבעיה של נויה (סיפורים מהקליניקה)

זה היה בתחילת תהליך האימון עם נויה (שם בדוי), לפני ארבעה חודשים.
בכיתה של נויה, תלמידה מקסימה ומרשימה בכיתה ח', נפתחה קבוצת ווטסאפ והיא לא צורפה.
המחשבות רצו לה בראש כל היום .. "פתחו קבוצה והחליטו לא לשתף אותי …
הם לא אוהבים אותי… לא רוצים לשתף אותי… אני לא מספיק טובה…
שום דבר לא מצליח לי… כל העולם נגדי.."

בפגישה שלנו לקחנו את המחשבות השליליות והחלפנו אותן במחשבות חיוביות על כל הדברים הטובים שיש לנויה וכל ההצלחות שהיו ויש לה, ובמקום לחכות שמשהו יקרה נויה בחרה ליזום ולפעול.

נויה הגדירה מה המטרה שלה,
מה היא רוצה (להיות חלק מקבוצת הווטסאפ הכיתתית)
ויחד חשבנו מה/מי יכול לעזור לה להשיג את המטרה
(מי פתח את הקבוצה בווטסאפ, מי יכול להוסיף חברים חדשים ).
נויה ידעה שאודי פתח את הקבוצה והחליטה להתקשר אליו …
אבל אז שוב כל החששות, הפחד מדחיה והמחשבות השליליות קפצו חזרה לבקר ..
" מה הוא יחשוב עלי? .. הוא לא ירצה להכניס אותי לקבוצה..
הוא יחשוב שאני מתחילה איתו … כולם יצחקו עלי …"

באימון לקחנו דף ורשמנו מה המסר העיקרי שנויה רוצה להעביר לאודי בשיחה,
מה המשפטים שהיא רוצה להגיד, ותרגלנו את זה מספר פעמים.
ברגע שנויה התאמנה על מה היא רוצה להגיד ואיך להגיד את זה
בצורה נעימה ואסרטיבית היא הרגישה ביטחון גדול יותר להתקשר.
נויה התקשרה ואודי לא ענה. ושוב האוטומט על מחשבות שליליות ..
"הוא מסנן אותי.. לא רוצה לענות לי… בטח כולם בכוונה עושים לי את זה.."

ואז לקחנו את המחשבות השליליות והחלפנו בחיוביות:
"אודי באימון שחיה, בטח הטלפון שלו בתיק .. הוא יראה שהתקשרתי ויחזור אלי"
וזה מה שהיה  אודי התקשר חזרה כעבור מספר דקות,
נויה ניהלה את השיחה בצורה חיובית, נעימה עם חיוך גדול והשיגה את המטרה שלה.

בשבוע שעבר הסתיים תהליך האימון של נויה. 
הנה חלק ממה שנויה רשמה לי:

"בהתחלה חשבתי באמת שכל העולם נגדי.
בהתחלה לא האמנתי שאני יכולה להצליח. חשבתי שאני בינונית והמקסימום שלי זה להיות בינונית.
עכשיו ברור לי שעם השקעה, רצון והתמדה אני יכולה לעשות הכל !!
להצליח בלימודים, להצליח עם חברות וחברים, להסתדר עם ההורים !!
אני מיישמת את הכלים המדהימים שלמדת אותי ואני ממש מרגישה את השינוי !!!! תודה :)))"

יש לנו נוער מדהים, וזה כייף גדול לעבוד אתם ו
לעזור להם להאמין בעצמם
ולהשיג את מה שהם רוצים (להצליח בלימודים, להיות מקובלים, חברות מפרגנות, אהבה,
להסתדר עם ההורים, שיעריכו אותם, שיכבדו אותם, שיבינו אותם).

באימונים האישיים אני עוזרת לנערות והנערים:
• להתמודד עם מחשבות שליליות ואמונות שעוצרות ומפריעות להם,
• לבחור מחשבות טובות,
• לצאת מאזור הנוחות הפאסיבי, ליזום ולפעול עם אנרגיות ומוטיבציה,
• לקבוע מטרות חכמות,
• לעשות פעולות קטנות ולהצליח בהן
• לבנות הערכה עצמית גבוהה
• להאמין בעצמם כדי שיוכלו לעשות בחירות טובות ולהצליח !

שנת הלימודים אוטוטו מסתיימת ומתחיל החופש הגדול,
הקיץ הזה הוא הזדמנות מצויינת לעזור לבת/בן שלך לבנות חוסן אישי וביטחון עצמי
ולעזור לה להאמין בעצמה כדי שתתחיל את שנת הלימודים הבאה
חזק/ה עם ביטחון עצמי והרבה מוטיבציה!

אם את מבינה שהשנים המופלאות שבהן גדלים ילדינו לא ישובו לעולם,
ואת מוכנה ורוצה לעשות את הצעד הנוסף כדי לתת לבתך/בנך את הכלים שיעזרו לה להיות האדם הטוב ביותר שהיא יכולה להיות
ולמצות את הפוטנציאל הלימודי והחברתי שלה,
אתך ועם בתך אני מעוניינת לעבוד !

שלך, 
גלית ברנע פלג
מאמנת אישית מוסמכת MBA/CCIL
עוזרת לנערות לבנות הערכה עצמית גבוהה
להאמין בעצמך. להיות עם ביטחון. להצליח !

עדיין אין תגובות

מאי 24 2014

כבר שנתיים שרוני עסוקה במה שקרה ..

מאת: נושאים: כללי

רוני

רוני (שם בדוי) הגיעה אלי בסוף כיתה ח',
וכבר בפגישה הראשונה שלנו ספרה לי שמאז שעברה לחטיבת הביניים הכל נהרס.

ביסודי היתה מקובלת, תמיד היתה במרכז העניינים, היו לה הרבה חברות וחברים והכי חשוב היתה לה את דנה, החברה הכי טובה.
דנה ורוני קיוו שיוכלו להיות בחטיבה באותה כיתה,
וכמה שמחו והתרגשו כשקבלו את המכתב שהודיע להן ששתיהן בכיתה ז'2.
בכיתה החדשה הכירו את ליהי וצרפו אותה אליהן,

אבל לאט לאט משהו קרה … דנה וליהי נפגשו יותר אחה"צ,
ישנו אחת אצל השניה… התקרבו .. ורוני נשארה בחוץ.

רוני נעלבה כל כך, דנה נטשה אותה ומצאה חברה הכי טובה אחרת.
רוני הרגישה כל כך לבד וכשניסתה לדבר על זה עם דנה כל הכאב והעלבון יצאו החוצה
וזה נגמר בריב גדול שאחריו דנה סירבה לדבר איתה ושכנעה את ליהי ועוד בנות בכיתה להתרחק ממנה.

כל האירוע הזה היה לפני כמעט שנתיים …
שנתיים שרוני עסוקה במחשבות…" אני לא הייתי בסדר …"
"לא הייתי צריכה לעשות את זה … יותר לא יהיו לי חברות טובות …"
שנתיים שרוני נכנסת לכיתה כל בוקר, רואה את דנה וליהי ומתכווצת מבפנים ….
שנתיים של מחשבות שליליות שמשפיעות על מצב הרוח שלה…
על תחושת ההערכה העצמית שלה.. על היכולת שלה להאמין בעצמה.

יש לה חברות אחרות אבל דנה וליהי הן המנהיגות של הכיתה
והיא גם היתה צריכה להיות שם יחד איתן ועם כל המקובלים,
וכל הסיפור הזה יושב לה עמוק עמוק בלב… 

גם בפגישה השניה והשלישית הסיפור הזה עלה, 
אז החלטנו לעצור לרגע ולמצוא את רוני שהלכה קצת לאיבוד בכל העניין הזה,
לגלות מחדש מי זו רוני, מה היכולות, הכישרונות שיש לה, מה באמת חשוב לה.

אחד הערכים החשובים לרוני היה חברות אמיתית.
אז שאלתי אותה מה זה חברה בשבילך ? מה הופך חברה לחברה טובה ?
הנה מה שהיא אמרה:
"עם חברה טובה כייף לצחוק, יש חיבור טוב ביננו, אנחנו נפגשות אחר הצהרים,
הולכות יחד לקניון, לים, נמצאות בהפסקות יחד.
עם חברה טובה אני לא צריכה לחשוש להתקשר או לחשוש מהתגובה שלה,
אפשר לשתף בדברים האישיים, להרגיש נוח
ולהרגיש בטוחה שהיא לא תספר לאף אחד אחר"

בפגישה בדקנו מי מהחברות של רוני היא חברת אמת,
עם מי רוני מרגישה נוח, עם מי רוני מרגישה בטוחה.
מי מהחברות מפרגנת ומעודדת את רוני ונותנת לה הרגשה שהיא מדהימה.

רוני שמה לב שדוקא החברות החדשות, שקד ונעמה, הן אלה שמפרגנות לה ואוהבות אותה,
הן אלה שכשהיא איתן היא מרגישה חופשיה, ללא רגשות אשם או תחושה שהיא לא מספיק טובה.

רוני החליטה להשקיע בקשר עם שקד ונעמה ולשחרר את הסיפור של דנה וליהי.

הנה מה שרשמה לי רוני בסוף תהליך האימון:

"אני זוכרת שבהתחלה הרגשתי כל כך לא נוח בכיתה, הרגשתי לא קשורה ולא שייכת.
שדרתי משהו שלילי לאחרים ולא הצלחתי להיות חלק מהם.
עזרת לי לחשוב על הדברים בצורה אחרת,
ברגע שהתחלתי להתמקד בדברים הטובים, נהייתי יותר חיובית
ונכנסתי לכיתה פחות לחוצה. עכשיו אני בטוחה בעצמי ואני רואה איך בהדרגה
כולם מתייחסים אלי אחרת. אני חברותית, יש לי מצב רוח טוב, אני מחייכת, 
ויש לי תקשורת טובה עם אנשים, אפילו עם דנה וליהי הקשר השתפר"

משברים חברתיים, יצירת קבוצות חברתיות והתנהגות נבזית של בנות אחת לשניה מתגברים במיוחד בכיתות חטיבת הביניים.

הסיפור של רוני דומה לסיפור של הרבה נערות אחרות בגיל המיוחד הזה.
בתהליך האימון רוני קבלה כלים שעזרו לה לצאת מפלונטר המחשבות השליליות ולהצליח.

אם גם הבת (בן) שלך מתמודדת עם אתגרים לא פשוטים בתחום החברתי,
הקיץ הזה הוא הזדמנות מצויינת לעזור לבת/בן שלך לבנות חוסן אישי וביטחון עצמי ולעזור לה להאמין בעצמה כדי שתתחיל את שנת הלימודים הבאה חזק/ה עם ביטחון עצמי והרבה מוטיבציה!

באימונים האישיים אני עוזרת לנערות (ונערים):
• להתמודד עם מחשבות שליליות ואמונות שעוצרות ומפריעות להם,
• לבחור מחשבות טובות,
• לצאת מאזור הנוחות הפאסיבי, ליזום ולפעול עם אנרגיות ומוטיבציה,
• לקבוע מטרות חכמות,
• לעשות פעולות קטנות ולהצליח בהן
• לבנות הערכה עצמית גבוהה
• להאמין בעצמם כדי שיוכלו לעשות בחירות טובות ולהצליח !

לקבלת פרטים על תוכנית אימון אישי לבת/בן שלך התקשרי עכשיו 054-4667558
או שלחי לי דוא"ל: gltbrnplg@gmail.com ואצור אתך קשר. 

שלך, 
גלית ברנע פלג
מאמנת אישית מוסמכת MBA/CCIL
עוזרת לנערות לבנות הערכה עצמית גבוהה
להאמין בעצמך. להיות עם ביטחון. להצליח !

עדיין אין תגובות

ספט' 20 2013

"תקנון הבית"

מאת: נושאים: כללי

עדיין אין תגובות

אוג' 22 2013

הצ'ק ליסט שיעלה את הילד/ה שלכם על מסלול ההצלחה

מאת: נושאים: כללי

עדיין אין תגובות

הבא »